Ανανάς

  • + πλούσιος σε βιταμίνη C
  • + πηγή φυτικών ινών
Ανανάς

Ο ανανάς

Το 1493 ο Χριστόφορος Κολόμβος δοκίμασε αυτή την τροπική λιχουδιά με τον γλυκό χυμό στη Γουαδελούπη. Και σήμερα συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε αυτόν τον γλυκό καρπό, πλούσιο σε βιταμίνη C.

Είναι ενδιαφέρον να γνωρίζει κανείς ότι κάθε στρογγυλός «οφθαλμός» που βρίσκεται στον ανανά σας είναι ένα αυτόνομο φρούτο που μεγαλώνει μαζί με τα υπόλοιπα κατά τη διαδικασία της ωρίμανσης.

Η λεπτή διαφορά

Οι ανανάδες Dole συλλέγονται πάντα αφού ωριμάσουν. Δεν συνεχίζουν να ωριμάζουν, τη στιγμή της συγκομιδής έχουν ήδη φτάσει στη μέγιστη γλυκύτητά τους. Παρόλα αυτά έχουν πράσινο φλοιό. Διαλέγετε πάντα ανανάδες που φαίνονται φρέσκοι, τα φύλλα τους είναι πράσινα και η φλούδα τους υποχωρεί ελαφρά με μικρή πίεση. Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να υπολογίζετε σε μια εξαιρετική γεύση!

Συμβουλή: Ο ανανάς ωριμάζει από κάτω προς τα πάνω. Γι’ αυτό η περιεκτικότητα σε σάκχαρα είναι υψηλότερη στη βάση σε σχέση με την κορυφή του όπου υπάρχουν τα φύλλα. Δοκιμάστε ένα κομμάτι φρούτου από το κάθε μέρος. Θα καταλάβετε αμέσως τη διαφορά.

Συντήρηση

Συντήρηση

Μετά τη συγκομιδή οι ανανάδες δεν συνεχίζουν την ωρίμανση. Η συγκομιδή των ανανάδων Dole γίνεται όταν είναι ώριμοι και στη συνέχεια μεταφέρονται με ψυγεία-κοντέινερ σε σταθερή θερμοκρασία 7,5°C. 

Μπορείτε να διατηρήσετε τους ανανάδες Dole στο ψυγείο για 2-4 ημέρες. Κομμένος σε κομματάκια ο ανανάς διατηρείται μόνο 1-2 ημέρες στο ψυγείο.

Πώς τρώγεται

Ένας φρέσκος φυσικός ανανάς έχει εκπληκτική γεύση! Φτάνει μόνο να αφαιρέσετε την κορυφή, να κόψετε τον ανανά στη μέση και μετά στα τέσσερα. Κόψτε τις άκρες και αφαιρέστε τον πυρήνα. Για να διαχωρίσετε τη σάρκα από τη φλούδα χρησιμοποιήστε ένα κοφτερό μαχαίρι. Κόψτε τη σάρκα σε κομμάτια μέτριου μεγέθους.

Προσθέστε τα κομμάτια του ανανά στη φρουτοσαλάτα σας ή σερβίρετε με γιαούρτι ή παγωτό. Αυτό το φρούτο είναι επίσης κατάλληλο για γλυκόξινα πιάτα και για κρεατικά, όπως χοιρινό και πουλερικά.

Πότε είναι η εποχή για Ανανάς

no no no no no no no no no no no no
ΙΑΝ. ΦΕΒ. ΜΑΡ. ΑΠΡ. ΜΑΙ. ΙΟΥΝ. ΙΟΥΛ. ΑΥΓ. ΣΕΠ. ΟΚΤ. ΝΟΕ. ΔΕΚ.

Από πού έρχεται;

Ταϋλάνδη, Φιλιππίνες, Ακτή Ελεφαντοστού, Κόστα Ρίκα, Ονδούρα και Εκουαδόρ

Ανανάς
Ανανάς

Θρεπτικά στοιχεία

Μέσες τιμές ανά 100 g*
θερμιδική αξία 51,0 kcal
πρωτεΐνες 0,5 g
υδατάνθρακες 13,5 g
από τους οποίους σάκχαρα 10,3 g
λιπαρά 0,1 g
από τα οποία κορεσμένα 0,0 g
χοληστερόλη 0,0 mg
φυτικές ίνες 1,0 g
νάτριο 1,5 mg
βιταμίνη C 56,4 mg
β-καροτένιο 34,0 µg
βιταμίνη B9 19,0 µg
ασβέστιο 13,0 mg
μαγνήσιο 12,0 mg
σίδηρος 0,3 mg
* Μέσες τιμές σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ και Ciqual